Ako správne navrhnúť reklamný zakladač?

Reklamné zakladače musia zodpovedať imidžu vašej značky. Ich kvalita do značnej miery ovplyvňuje to, ako bude vnímaná zákazníkmi alebo dodávateľmi. Mohlo by sa zdať, že navrhovanie takéhoto prvku je triviálna úloha. Je to veľký omyl. Je potrebné dať si záležať na navrhovaní propagačných materiálov, pretože iba vtedy prinesú očakávané výsledky.

Dizajn potlače

Reklamný zakladač musí samozrejme súvisieť s odvetvím, v ktorom pôsobíte. Mali by ste však pamätať na to, že univerzálne (tzn. hladké) alebo jednoducho vizuálne atraktívne zakladače sú efektívnejšie. To samozrejme neznamená, že sa musíme úplne vzdať umiestnenia loga na zakladači. Je však dobré, aby nezakrývalo celý jeho povrch. Najlepšie je dať ho do rohu. Zakladač by mal obsahovať aj základné údaje o spoločnosti, oplatí sa ich umiestniť na zadnú stranu. Je dôležité si uvedomiť, že reklamný zakladač nie je brožúra. Nemôžeme ho vnímať ako leták. Reklamný zakladač prináša najlepšie výsledky, ak je naozaj využívaný. Z pohľadu príjemcu produkt, ktorý je jednou veľkou reklamou, nie je atraktívny. Nevkladajte naň príliš veľa prvkov – na tento účel máme brožúry a letáky.

Premyslený návrh vnútornej strany

Väčšina spoločností sa vzdáva navrhovania dizajnu vnútornej strany zakladača. Zvyčajne zostáva táto strana úplne hladká. Ak však chceme poskytnúť viac informácií (napr. rozsah našej ponuky), oplatí sa to urobiť zvnútra. Samozrejme, obsah môžeme sprostredkovať aj pomocou zaujímavej grafiky.

Kvalita spracovania

Pri navrhovaní reklamného zakladača by sme sa mali riadiť zásadou – dôležitá nie je kvantita, ale kvalita. Dobrá spoločnosť sa nebude propagovať pomocou zakladača vyrobeného z nekvalitného papiera. Je lepšie vyrobiť menší počet zakladačov a uistiť sa, že sú odolné a dobre vyrobené. Vysoko kvalitné výrobky vyvolávajú pozitívne asociácie. Ďalšou výhodou je, že vydržia oveľa dlhšie. Takáto investícia sa oplatí.