Reklamný katalóg – ako by mal vyzerať

Reklamný katalóg je dokonalým doplnkom reklamnej a informačnej kampane ktorejkoľvek spoločnosti. Jeho účinnosť však závisí predovšetkým od premyslenej koncepcie a presného vykonania. Čo robiť, aby ste vytlačili katalóg, na ktorý budete hrdí?

Reklamný katalóg – od čoho začať?

Predtým, ako začnete pracovať na katalógu, zastavte sa a odpovedzte na niektoré veľmi, veľmi dôležité otázky. Najskôr si stanovte cieľ. Zamyslite sa nad tým, či skutočne potrebujete katalóg, a ak áno, prečo? Čo s tým chcete dosiahnuť, koho osloviť a čo ďalej. Chcete vyriešiť problém príjemcov, informovať ich o nových produktoch alebo ich povzbudiť k využívaniu služieb? To, čo teraz určíte (najlepšie je vždy napísať si predpoklady), bude absolútny základ a rámec, ktorý bude označovať obsah a vzhľad reklamných materiálov.

Ako zvoliť typ reklamného katalógu?

Akonáhle poznáte účel publikácie – je čas, aby ste mu prispôsobili formu a obsah.

• Ak to má byť informačný katalóg vysvetľujúci, ako namontovať daný systém alebo ako používať výrobky – vyberte prehľadnú formu, veľa obrázkov, schém a grafík. Špirálový alebo šitý katalóg funguje skvele ako návod na použitie a informačný katalóg. Ich výhodou je jednoduchosť spracovania na danej stránke a pohodlné prehliadanie.

• Katalógy sa niekedy používajú ako prvky vlastnej prezentácie, inšpirácie a magazíny životného štýlu. Ak vám záleží na elegantnom trendbooku alebo rozsiahlom katalógu s mnohými fotografiami a obrázkami – najlepšou formou bude lepený katalóg. Jeho výhodou je veľkosť (až niekoľko stoviek strán), elegantné knižné viazanie a možnosť použitia elegantného podkladu.

• Ak vám záleží na predajnom a produktovom katalógu, pravdepodobne najlepšou voľbou bude šitý katalóg alebo reklamné letáky. Obe varianty sú pomerne ekonomické a zároveň vám umožňujú prezentovať aktuálnu ponuku v plných farbách a na niekoľkých (alebo dokonca niekoľkých desiatkach) strán. Môžete si vybrať z ľahkých aj lacných ofsetových podkladov, ako aj z elegantnejších lesklých alebo dekoratívnych papierov.

Ak si chcete pozrieť ceny, kapacitu a varianty všetkých vyššie uvedených typov katalógov – môžete si ich prezrieť a objednať online – napríklad v automatickej tlačiarni.

Ako navrhnúť reklamný katalóg?

Ak sme už vybrali účel a typ katalógu, je čas na najdôležitejšie -tvorbu a plánovanie obsahu.

• Pokiaľ ide o grafickú vrstvu, skontrolujte, či spoločnosť má svoj brand book. Ak áno, potom máme skutočnú pokladnicu vedomostí – to znamená použité písma, farby, rozloženie a odporúčaný obsah. Ak spoločnosti takáto kniha chýba – musíte sa spoliehať na intuíciu a skúsenosti dizajnéra – tiež s prihliadnutím na transparentnosť obsahu a jeho prispôsobenie očakávaniam cieľovej skupiny.

• Stojí za to usporiadať špeciálnu mriežku obsahu, čo bude schéma, podľa ktorej vytvoríme každú stránku. Zahrňuje veľkosť fotografií, rozdelenie textových blokov, oddeľovače, medzery, veľkosť písma a vzdialenosť medzi písmenami. Po vytvorení mriežky sa takmer automaticky vytvorí každá nasledujúca stránka.

• Pokiaľ ide o katalógové texty, menej je niekedy viac. Je dobré si uvedomiť, že príjemca nevenuje svoj drahocenný čas čítaniu našich esejí. Zamerajme sa na čitateľnosť, jednoduchý jazyk a minimalizmus.

Rozdeľte obsah do menších políčok, zvýraznite najdôležitejšie informácie a roztrieďte dôležitosť obsahu (napr. podľa veľkosti písma, farby alebo tučného písma).

  • Vyhnite sa viacnásobným vetám, príliš veľkému počtu prídavných mien a pasívnym slovám. Skúsme písať stručne, dynamicky a výstižne.