Reklamný leták – aký formát a ako ho navrhnúť?

letaky

Každá firma sa chce odlišovať od konkurencie – ​​môže to urobiť pomocou chytľavého reklamného sloganu, koncepčne zaujímavého loga alebo farebného, ​​pútavého reklamného letáku.

Reklamný leták – kde začať?

Zo skúsenosti viem, že veľa firiem chce uviesť príliš veľa podrobností a ponúk na malom letáku – ako grafický dizajnér odporúčam všetkým svojim zákazníkom zamerať sa na jednu alebo maximálne dve služby, aby leták nebol preplnený obsahom, a teda aby bol čitateľný. Návrh letáka začínam definovaním cieľovej skupiny – či sú to deti školského veku a jedná sa o informačný leták, alebo je cieľovou skupinou zákazníka mládež, rodičia alebo staršie osoby. Potom je omnoho jednoduchšie zvoliť formát reklamného letáku, rovnako ako aj obsah a farby.

Formát letáku – aké máme možnosti?

Letáky sa zvyčajne dodávajú v mnohých veľkostiach a na ich výrobu sa používajú veľmi odlišné gramáže papiera. Najbežnejšou a najlacnejšou možnosťou je výber štandardných formátov, napríklad A4, polovica A4 – teda A5 (210 mm x 148.5 mm), alebo DL (teda (1/3 listu A4 – 210 mm x 99 mm). Niektoré tlačiarne sú veľmi otvorené na spoluprácu a môžu pre nás vytvoriť úplne nový formát, ktorý bude perfektne prispôsobený obsahu nášho letáka.

Vybrali sa všetky prvky, od obsahu letáka, cieľovej skupiny, cez formát a gramáž papiera – zostáva už len skopírovať náš projekt na prenosný pamäťový disk a ísť s ním do tlačiarne za účelom tlače zodpovedajúceho počtu reklamných letákov.